Z badań wynika, że aż 85% menedżerów zapytana o to, czy mieli doświadczenie z coachingiem odpowiedziało nie lub bardzo rzadko. Kiedy zaś odpowiadali twierdząco, uznawali coaching za nieprzyjemne doświadczenie. To jasno wskazuje na fakt, że sama idea jak i metoda coachingu jest obca większości menadżerów.
Tymczasem, stanowi ona niesamowicie skuteczny sposób na motywowanie i rozwijanie pracowników. Podczas szkolenia dowiesz się czym tak naprawdę jest coaching oraz jak go stosować w codziennej pracy z podwładnymi, aby wykorzystywali swe możliwości, byli bardziej efektywni i zmotywowani
Coaching to działanie skoncentrowane na osobie. Taki rodzaj pracy sprawia, że osoba coachowana czuje się doceniana, co z kolei oddziałuje na jej motywację, jak również funkcjonowanie. Skupienie uwagi na indywidualnych potrzebach oznacza bardziej precyzyjne gospodarowanie dostępnymi środkami oraz możliwość bardziej dokładnego sprawdzania efektów.
- Coaching to proces wzmacniania i poprawiania umiejętności i/lub wiedzy
w danej dziedzinie. - Ma bezpośrednie, silne oddziaływanie.
- Może się odbywać w miejscu pracy lub poza nim.
- Każdy cykl coachingu polega na wykorzystywaniu posiadanych umiejętności
i wiedzy w określonej sytuacji bądź w dążeniu do celu. Umiejętności te lub wiedza mogły zostać opanowane niedawno bądź w bardziej odległej przeszłości w rezultacie formalnego treningu lub nieformalnego doświadczenia. - Efektywny coaching prowadzi do poprawy działania, jego celem jest pomoc
w przełożeniu wiedzy danej osoby na jej funkcjonowanie. - Osoba bierze udział w coachingu wtedy, gdy jej umiejętności i wiedza mają być wykorzystane w niedalekiej przyszłości.
- Coach musi wiedzieć, jaki jest docelowy poziom umiejętności i wiedzy, oraz
w pewnym stopniu je posiadać. Jednak nie musi prezentować poziomu, jakiego wymaga się od osoby coachowanej.
Ze szkolenia największą korzyść odniosą pracownicy kadry kierowniczej i właściciele firm.