Już wkrótce przeczytacie tu Państwo o wyzwaniach jakie spotkać mogą na swojej drodze zakładający oraz prowadzący firmę podczas pisania i realizacji projektów. Znajdziecie tu również praktyczne porady, jak sobie z nimi poradzić, opracowane na podstawie autentycznych doświadczeń zebranych przez nas oraz naszych Klientów. Mamy nadzieję, że pomogą one Państwu lepiej przygotować się do tego wymagającego, ale również przynoszącego wymierne efekty, procesu.

 


 

I. Firma z branży spożywczej, producent przypraw działający na rynku krajowym

 

  1. Klient

Zakład produkcyjny o rozpoznawalnej marce i bogatej tradycji. W wyniku przekształceń własnościowych część europejskiego konsorcjum. Firma produkuje przyprawy, sprzedaje je na rynku krajowym. Jest niekwestionowanym liderem w regionie.

  1. Potrzeba

W związku z rozbudową zakładu (montaż nowych linii produkcyjnych, wprowadzenie do oferty nowych produktów) firma w znaczący sposób zwiększyła swoje możliwości przerobowe. Rynek krajowy (Polska) na którym działa, nie ma potencjału do wykorzystania nowych możliwości Firmy. Zdecydowano o ekspansji zagranicznej na rynki europejskie. Z powodu braku doświadczenia w podobnych działaniach zdecydowano aby skorzystać z usług doradczych ekspertów.

  1. Rozwiązanie

Interwencja doradcy polegała na:

  • Wypracowaniu z Klientem wizji działalności eksportowej,
  • Określeniu oczekiwanych efektów tej działalności oraz innych kryteriów/założeń Klienta,
  • Przeprowadzeniu analizy potencjalnych rynków zbytu dla produktów Klienta,
  • Moderowaniu procesu wyboru rynków o największym potencjale dla Klienta,
  • Opracowaniu Strategii Rozwoju Eksportu dla wybranych rynków o największym potencjale,
  1. Rezultaty

Firma dysponuje wiedzą na temat specyfiki oraz potencjału poszczególnych rynków europejskich. Ma również sprecyzowane cele dotyczące działalności eksportowej, kryteria wyboru rynków oraz konkretne oczekiwania. Dysponuje także strategią działania na wybranych rynkach o najwyższym potencjale. W efekcie może świadomie podejmować decyzję oraz rozwijać swoją sprzedaż na nowych rynkach.

 


 

II. Firma z branży turystycznej, działalność gastronomiczna w miejscowości turystycznej


 

  1. Klient

Firma prowadzi kilka punktów gastronomicznych w jednym z najbardziej znanych miast turystycznych w województwie lubelskim. Działalność specjalizuje się również w przygotowywaniu cateringu. Właściciele prowadzą jedyny bar na Wiśle i obsługują imprezy organizowane przez Armatora Żeglugi Śródlądowej.

  1. Potrzeba

W związku z rozwojem turystyki i zwiększeniem zainteresowania ofertą firmy konieczne było usprawnienie pracy w prowadzonym barze – aby to osiągnąć Właściciel zdecydował się na modernizację zaplecza kuchennego i wymianę sprzętu gastronomicznego. Plany na rozwój zostały omówione z Doradcami, którzy posiadają szeroką wiedzę w temacie rozwoju działalności turystycznych oraz potrzebach Klientów odwiedzających region.

  1. Rozwiązanie

Interwencja doradcy polegała na:

  • Omówienie z Klientem projektu i aktualnie prowadzonej działalności,
  • Rozwinięcie projektu o dodatkowe elementy, które korzystnie wpłynęły na jego kształt – np. poza zakupem koniecznego sprzętu, firma nawiązała współpracę z producentami lokalnymi wprowadzając do menu ich produkty,
  • Doradca przedstawił Właścicielowi zalety promowania i korzystania z produktów lokalnych, dodatkowej promocji działalności, które mają duży wpływ na docieranie do większej grupy Klientów,
  • Ustalenia końcowego zakresu projektu odpowiadającemu potrzebom firmy i Klientów,
  • Opracowanie dokumentacji aplikacyjnej do programu finansującego projekty z zakresu infrastruktury i usług turystycznych.
  1. Rezultaty

Firma uzyskała środki na modernizacje bazy gastronomicznej (zakup wydajnego sprzętu) oraz na wprowadzenie do oferty produktów lokalnych i elementów promujących region. Po realizacji projektu działalność szerzej wypromowała swoją ofertę. Dzięki przeprowadzonym działaniom firma może obsłużyć większą ilość Klientów przygotowując smaczne dania z produktów od lokalnych producentów.



 

III. Organizacja Pozarządowa- zakup wyposażenia (sprzętu) do organizacji imprez

 

  1. Klient

Klientem było Stowarzyszenie, które skupia w swych szeregach sympatyków „dwóch kółek”. Działa bardzo prężnie organizując zloty fanów motocykli oraz imprezy dla mieszkańców regionu oraz dzieci. Dzięki swojej pracy i zaangażowaniu Członkowie zostali wyróżnieni licznymi nagrodami od społeczności lokalnej i instytucji państwowych.

  1. Potrzeba

 Główną potrzebą był zakup sprzętu nagłośnieniowego, który ułatwi przygotowywanie imprez, zlotów motocyklistów. Sprzęt jest dość kosztowną inwestycją więc Członkom Stowarzyszenia zależało na uzyskaniu wysokiego dofinansowania.

  1. Rozwiązanie

Interwencja Doradców polegała na:

  • Organizacji konkursu „Wygraj wniosek – pozyskaj dotację” dla organizacji pozarządowych z województwa lubelskiego.
  • Wybranie zwycięskiej organizacji – stowarzyszenia zrzeszającego motocyklistów.
  • Opracowanie projektu (w ramach nagrody za udział w konkursie), który poza zakupem sprzętu zakładał również organizację imprezy promujących dziedzictwo kulturowe, tradycje motocyklowe wśród sympatyków motocykli, ale także turystów i mieszkańców.
  • Pomoc przy realizacji projektu i rozliczeniu pozyskanej dotacji.
  1. Rezultaty

Dzięki realizacji projektu Stowarzyszenie zyskało wysokiej jakości sprzęt, który pozwoli na przygotowywanie imprez. Zyskało doświadczenie w realizacji projektów dzięki czemu łatwiej będzie starać się o kolejne dotacji. Praca i zaangażowanie Członków Stowarzyszenia została wyróżniona poprzez przyznany certyfikat z kategorii „wydarzenia i imprezy”. Stowarzyszenie rozwinęło się i dzięki projektowi będzie promowało dziedzictwo kulturowe, historię i tradycję regionu.