Komunikacja jest procesem porozumiewania się jednostek, grup lub instytucji. Jego celem jest wymiana myśli, dzielenie się wiedzą, informacjami i ideami. Proces ten odbywa się na różnych poziomach, przy użyciu zróżnicowanych środków i wywołuje określone skutki.
Można powiedzieć, że podstawowym narzędziem wpływu na ludzi jest komunikat, a zatem poznanie modelu komunikowania się jest podstawą w budowaniu kompetencji wpływu.
Efektywne komunikowanie się jest ważne z następujących dwóch powodów: po pierwsze jest rozprzestrzeniające się i zajmujące większość dnia pracy, po drugie jest niezbędne dla efektywnego działania organizacji i dla sukcesu jej członków. Wyniki badań dowodzą, że średnio pracownik spędza 75 – 80% dnia pracy na komunikowaniu się – około 45 minut na każdą godzinę.
Po szkoleniu będziesz umiał efektywnie komunikować się z innymi ludźmi, lepiej słuchać i bardziej efektywnie mówić.
Kompetencje nabyte na szkoleniu, przydatne są dla każdego – zarówno właściciela, kierownika czy pracownika, który pracuje z Klientami lub współpracuje z innymi.