Podejmowanie działalności gospodarczej 50 000 złotych, nabór wniosków od 11.06 do 25.06.2018 roku. Rozwijanie działalności gospodarczej 100 000 złotych, nabór wniosków od 26.06 do 10.07.2018 roku.
Z dofinansowania mogą skorzystać przedsiębiorcy, lub osoby fizyczne zameldowane na terenie gmin: (dwie miejsko-wiejskie) Ropczyce i Sędziszów Młp. oraz (trzy wiejskie) Dębica, Czarna i Iwierzyce.
W przypadku podejmowania działalności gospodarczej beneficjentami mogą być osoby fizyczne, które przez 2 lata poprzedzające złożenie wniosku nie prowadziły działalności gospodarczej; nie podlegają ubezpieczeniu społecznemu rolników; mają miejsce zamieszkania oraz planują prowadzić działalność gospodarczą na obszarze objętym działalnością LGD Partnerstwo 5 gmin; są pełnoletnie oraz są obywatelami państwa członkowskiego UE.
- Limit dostępnych środków w naborze 600 000 złotych
- Bezzwrotna premia
Kryteria oceny projektu:
Minimalna liczba punktów której uzyskanie jest warunkiem wyboru operacji – 32 pkt./100 pkt.
- Operacja zakłada utworzenie więcej niż 1 miejsca pracy w przeliczeniu na pełne etaty:
- 2 miejsca pracy – 20 pkt
- 1 miejsce pracy – 15 pkt
- 0 miejsc pracy – 0 pkt
- Wpływ operacji na grupy defaworyzowane
- Bezrobotnych do 34 r.ż. - 10 pkt
- Długotrwale bezrobotnych - 10 pkt
- Nie ma wpływu - 0 pkt
- Udział w spotkaniach informacyjno-szkoleniowych i konsultacje w biurze LGD:
- Wnioskodawca brał udział w spotkaniu informacyjno-szkoleniowym organizowanym przez LGD – 5 pkt.
- Wnioskodawca korzystał z doradztwa w biurze LGD – 5 pkt
- Wnioskodawca nie korzystano ze wsparcia LGD – 0 pkt
- Operacja zakłada utworzenie firmy w ramach działalności usługowej lub produkcyjnej:
- tak - 10 pkt
- inna - 0 pkt
- Innowacyjny charakter operacji:
- tak - 15 pkt
- nie - 0 pkt
- Doświadczenie Wnioskodawcy:
- Wnioskodawca wykazał doświadczenie z zakresu planowanej operacji – 5 pkt
- Brak doświadczenia – 0 pkt
- Operacja będzie realizowana w miejscowości zamieszkanej przez mniej niż 5 tys. mieszkańców:
- do 5 tys. – 10 pkt
- pow. 5 tys. – 0 pkt
- Spójność diagnozy operacji z założeniami LSR:
- 2 wyzwania - 10 pkt
- 1 wyzwanie – 5 pkt
- Nie wykazano – 0 pkt
W przypadku rozwijania działalności gospodarczej beneficjentami mogą być podmioty prowadzące mikro lub małe przedsiębiorstwo, które przez 3 lata poprzedzające złożenie wniosku prowadziły działalność gospodarczą przez minimum 12 miesięcy, miejsce pod którym wykonują działalność gospodarczą znajduje się na obszarze objętym działalnością LGD Partnerstwo 5 gmin.
- Limit dostępnych środków w naborze 500 000 złotych
- Intensywność pomocy: w przypadku działalności handlowej 50%, innej niż handlowej 70%.
Kryteria oceny projektu:
Minimalna liczba punktów której uzyskanie jest warunkiem wyboru operacji – 32 pkt./100 pkt.
- Wzrost zatrudnienia w wyniku realizacji operacji:
- 2 miejsca pracy – 20 pkt
- 1 miejsce pracy – 15 pkt
- 0 miejsc pracy – 0 pkt
- Wpływ operacji na grupy defaworyzowane:
- Bezrobotnych do 34 r.ż. - 10 pkt
- Długotrwale bezrobotnych - 10 pkt
- Nie ma wpływu - 0 pkt
- Innowacyjny charakter operacji:
- Tak – 10 pkt
- Nie – 0 pkt
- Udział w spotkaniach informacyjno-szkoleniowych i konsultacje w biurze LGD: (pkt podlegają sumowaniu):
- Wnioskodawca brał udział w spotkaniu informacyjno-szkoleniowym organizowanym przez LGD – 5 pkt
- Wnioskodawca korzystał z doradztwa w biurze LGD – 5 pkt
- Nie korzystano ze wsparcia LGD – 0 pkt
- Operacja zakłada utworzenie firmy w ramach działalności usługowej lub produkcyjnej:
- tak - 10 pkt
- inna - 0 pkt
- Doświadczenie Wnioskodawcy:
- Wnioskodawca prowadzenie działalności powyżej 5 lat – 10 pkt
- Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą 2-5 lat– 5 pkt
- Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą 2 lata lub krócej – 0 pkt
- Wkład własny:
- Więcej niż 10 % - 5 pkt
- Od 5% do 10 % - 3 pkt.Mniej niż 5 % - 2 pkt
- Wkład własny równy minimum – 0 pkt
- Operacja będzie realizowana w miejscowości zamieszkanej przez mniej niż 5 tys. mieszkańców:
- do 5 tys. – 5 pkt
- pow. 5 tys. – 0 pkt
- Spójność diagnozy operacji z założeniami LSR:
- 2 wyzwania - 10 pkt
- 1 wyzwanie – 5 pkt
- Nie wykazano – 0 pkt
Jakie wydatki można finansować?
- Ogólne (honoraria architektów, inżynierów, opłaty za konsultacje, opłaty za doradztwo w zakresie zrównoważenia środowiskowego i gospodarczego, w tym studia wykonalności) - do wysokości 10% pozostałych kosztów kwalifikowalnych.
- Zakup robót budowlanych i usług.
- Zakup lub rozwój oprogramowania komputerowego oraz zakupu patentów, licencji lub wynagrodzeń za przeniesienie autorskich praw majątkowych lub znaków towarowych.
- Najem lub dzierżawa maszyn, wyposażenia lub nieruchomości.
- Zakup nowych maszyn lub wyposażenia.
- Zakup środków transportu, z wyłączeniem zakupu samochodów osobowych przeznaczonych do przewozu mniej niż 8 osób łącznie kierowcą – do wysokości 30% pozostałych kosztów kwalifikacyjnych.
- Wartość wkładu rzeczowego (roboty budowlane, towary, usługi, grunty, nieruchomości) – w przypadku których nie dokonano żadnych płatności w gotówce potwierdzonych fakturami - do 30% wartości projektu
- Wartość wkładu rzeczowego w formie nieodpłatnej pracy.
- Zakup rzeczy innych niż wymienione
- Podatek od towarów
Więcej informacji na temat naboru znaleźć można na stronie LGD Partnerstwo 5 gmin.
W oparciu o doświadczenie wynikające z realizowanych od 2009 roku projektów, oferujemy Państwu kompleksową obsługę projektu – od tworzenia jego założeń i budowy koncepcji, doradztwo przy opracowaniu dokumentacji aplikacyjnej, aż po doradztwo w realizacji i rozliczeniu działań projektu.
Dzięki współpracy z nami mogą Państwo liczyć na dostęp do eksperckiej wiedzy oraz doświadczeń wyniesionych z wielu przygotowanych i zrealizowanych projektów, dzięki temu znacznie zwiększy się Państwa szansa na sukces (pozyskanie dotacji i bezproblemową realizację projektu). Dodatkowo oszczędzą Państwo czas na poznawaniu dokumentów i ich wypełnianiu. Zlecając to zadanie specjalistom, minimalizujecie Państwo ryzyko błędu.
Zachęcam do kontaktu. Chętnie omówimy z Państwem pomysł na realizację przedsięwzięcia w ramach wyżej opisanego programu oraz przedstawimy swoją ofertę.
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel. kom. 517 575 585