1. Czego dotyczy nabór?

Głównym celem Działania 3.2.2 Internacjonalizacja przedsiębiorstw poprzez wzrost eksportu towarów i usług  jest wsparcie udziału MŚP w szczególności w imprezach targowo-wystawienniczych zagranicznych lub krajowych o charakterze międzynarodowym, misjach gospodarczych, wizytach studyjnych, wyszukiwaniu i doborze partnerów biznesowych na rynku docelowym.

 

2. Kto może ubiegać się o wsparcie?

Mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa


3. Ile środków można pozyskać?

Budżet to 30  716 000,00 PLN

  • Maksymalny poziom dofinansowania wydatków kw. 50%
  • Minimalny wkład własny 50%
  • Minimalna wartość dofinansowania projektu wynosi 50 000 PLN.
  • Maksymalna wartość dofinansowania projektu wynosi:
    • 400 000 PLN gdy beneficjentem jest jedno przedsiębiorstwo;
    • 350 000 PLN dla każdego partnera (łącznie maksymalnie 1 050 000 PLN), gdy przedsiębiorca występuje w formule partnerstwa z innymi przedsiębiorcami (maksymalnie 3 podmioty).

 

4. Jakie projekty można realizować?

  • Wsparciem zostaną objęte projekty polegające na internacjonalizacji przedsiębiorstw poprzez wdrożenie nowego modelu biznesowego.
  • Interwencja skierowana zostanie do przedsiębiorców w zakresie wzrostu ich internacjonalizacji, poprzez udział m.in. w misjach gospodarczych, krajowych i międzynarodowych imprezach targowo-wystawienniczych, czy też w ramach wizyt studyjnych

5. Jakie wydatki można finansować?

  • opracowanie Strategii biznesowej w zakresie umiędzynarodowienia działalności przedsiębiorstwa, (maksymalnie 30% kosztów kwalifikowalnych, lecz nie więcej niż 50 000 zł) w szczególności:
    • zakup usług związanych z opracowaniem dokumentu;
    • wynagrodzenie pracowników bezpośrednio zaangażowanych w przygotowanie dokumentu, jedynie w przypadku opracowania Strategii biznesowej w zakresie umiędzynarodowienia działalności przedsiębiorstwa samodzielnie przez wnioskodawcę.
  • realizacja strategii biznesowej w zakresie umiędzynarodowienia działalności przedsiębiorstwa, w szczególności:
    • kampanie promocyjne w kraju i za granicą, koszty, udziału w targach / imprezie wystawienniczej / misji gospodarczej, w szczególności:
      • koszty wynajmu powierzchni wystawienniczej i sprzętu,
      • koszty zaprojektowania i zabudowy stoiska wystawowego / ekspozycji;
      • koszty organizacji i obsługi (np. oprawa multimedialna, montaż, demontaż, transport stoiska, sprzątanie, podłączenie energii);
      • koszty zaprojektowania, przygotowania/produkcji i emisji materiałów promocyjnych, koszty reklamy;
      • wpis do katalogu targowego, opłata rejestracyjna;
      • koszty wstępu na teren wystaw i targów;
      • koszty tłumaczeń (do 10% kosztów kwalifikowalnych projektu);
      • koszty wynajmu nośników informacyjno-reklamowych (m.in. tablic, billboardów) związanych z kampanią promocyjną;
      • koszty transportu eksponatów (wraz z ubezpieczeniem i odprawą celną);
      • koszty transportu i zakwaterowania uczestników misji i targów (maksymalnie 3 osoby, w okresie dwóch dni przed i jednego dnia po imprezie wystawienniczej, bez kosztów wyżywienia, koszt śniadania wliczonego w usługę noclegu może być kosztem kwalifikowalnym);
      • koszty transportu (eksponatów, uczestników misji i targów) oraz zakwaterowania nie mogą przekroczyć 25% kosztów kwalifikowalnych projektu kosztów śniadania wliczonego w usługę noclegu;
      • opłaty związane z pozyskaniem wiz oraz obowiązkowych ubezpieczeń dla osób uczestniczących w targach.
    • koszty uzyskania niezbędnych dokumentów, uprawniających do wprowadzenia towarów lub usług na wybrane rynki docelowe, w szczególności:
      • koszt pozyskania niezbędnych certyfikatów, atestów, świadectw, w tym zakup usług doradczych, badań certyfikacyjnych oraz koszt wydania certyfikatów, atestów, świadectw;
      • koszty zakupu usług prawnych związanych z wprowadzeniem towarów lub usług na wybrane rynki docelowe.
    • elementy uzupełniające (maksymalnie 30% kosztów kwalifikowalnych projektu), tj.:
      • koszty zakupu baz danych oraz oprogramowania, wraz z jego konfiguracją;
      • wydatki na stworzenie infrastruktury opartej o rozwiązania TIK w obszarze handlu elektronicznego;
      • koszt usług informatycznych, pozostających w bezpośrednim związku z celami realizacji projektu.
    • wydatki związane z działaniami informacyjno-promocyjnymi wynikającymi z umowy o dofinansowanie dotyczące promocji środków unijnych do 2% wydatków kwalifikowalnych dla projektów o wartości poniżej 500 000 PLN wydatków kwalifikowalnych lub 1% dla projektów o wartości wydatków kwalifikowalnych powyżej 500 000 PLN.

 

6. Do kiedy można składać wnioski?

Od dnia 30.06.2016 r. do dnia 31.08.2016 r.

 

7. Jakie kryteria trzeba spełniać?

  • Zgodność dokumentacji środowiskowej z obowiązującymi przepisami krajowymi i unijnymi w zakresie ochrony środowiska
  • Projekt oparty jest na Strategii biznesowej w zakresie umiędzynarodowienia działalności przedsiębiorstwa, identyfikującej adekwatne działania mające na celu skuteczną i efektywną internacjonalizację przedsiębiorstwa
  • Projekt zakłada podpisanie, co najmniej 1 zagranicznego kontraktu handlowego.
  • Projekt przewiduje wsparcie działalności eksportowej. - Wsparcie działalności importowej może być jedynie elementem projektu.
  • Wnioskodawca przed dniem złożenia wniosku zamknął przynajmniej jeden rok obrotowy trwający przynajmniej 12 miesięcy zakończony dodatnim wynikiem finansowym.

 

Kryteria punktowe

 

  • Kryterium promuje projekty realizowane przez mikro i małe przedsiębiorstwa – 3pkt, a następnie przez średnie przedsiębiorstwa 1pkt
  • Zwiększenie efektywności przedsiębiorstwa – liczba podpisanych kontraktów max. 4 pkt
  • Kryterium promuje Wnioskodawców ponoszących nakłady na B+R – 1pkt
  • Zgodność projektu z inteligentną specjalizacją Mazowsza -  min. Jedną – 4pkt
  • Strategia biznesowa w zakresie internacjonalizacji (i w ślad za nią projekt) zawiera rzetelne, pogłębione analizy i adekwatne wnioski dot. Rynków docelowych, pozycji konkurencji, warunków wejścia na rynek
  • Kryterium promuje projekty, w których pomniejszono dofinansowanie poprzez zaangażowanie wkładu własnego Wnioskodawcy.
    • powyżej 10 % – 10 pkt;
    • powyżej 5 % do 10 % – 5 pkt;
    • od 2 % do 5 % – 2 pkt.
  • Prawna siedziba na terenie województwa mazowieckiego – 15pkt
  • Wnioskodawca posiada co najmniej dwa produkty (wyroby lub usługi), które mogą być przedmiotem sprzedaży zagranicznej
  • Wnioskodawca :

posiada członkostwo w przynajmniej jednej organizacji lub stowarzyszeniu branżowym, lub klastrze, lub izbie gospodarczej,

lub

posiada co najmniej jeden międzynarodowy kontrakt handlowy, który może mieć wpływ na skuteczność usług (w ujęciu branżowym i geograficznym) adekwatnych do oferty handlowej wnioskodawcy.

  • Kryterium promuje projekty przedsiębiorstw, których prawna siedziba zlokalizowana jest poza terytorium ZIT WOF
  • Rzeczowe zakończenie realizacji projektu planowane jest przed dniem 30 czerwca 2018

 

8. Pozostałe informacje:

  • Okres realizacji projektu nie może przekroczyć 31 grudnia 2018 r.
  • Przewiduje się wsparcie od etapu koncepcyjnego, przez implementacje pomysłu na internacjonalizację działalności i podjęcia międzynarodowej współpracy gospodarczej

 

OFERUJEMY:


W oparciu doświadczenie wynikające realizowanych od 2009 roku projektów, oferujemy Państwu kompleksową obsługę projektu – od tworzenie jego założeń i budowy koncepcji, doradztwo przy opracowaniu dokumentacji aplikacyjnej, aż po doradztwo w realizacji i rozliczeniu działań projektu.

Dzięki współpracy z nami mogą Państwo liczyć na dostęp do eksperckiej wiedzy oraz doświadczeń wyniesionych z wielu przygotowanych i zrealizowanych projektów, dzięki temu znacznie zwiększy się Państwa szansa na sukces (pozyskanie dotacji i bezproblemową realizację projektu). Dodatkowo oszczędzą Państwo czas na poznawanie dokumentów i ich wypełnianiu. Zlecając to zadanie specjalistom, minimalizujecie Państwo ryzyko błędu.

Chcielibyśmy również zaprosić Państwa na organizowane przez nas BEZPŁATNE szkolenie, które odbędzie się 4 sierpnia o godz. 18:00. Tematem przewodnim konferencji są FUNDUSZE UNIJNE DLA PRZEDSIĘBIORCÓW Z WOJ. LUBELSKIEGO W SZCZEGÓLNOŚCI DZIAŁANIE 3.7 WZROST KONKURENCYJNOŚCI MŚP. Osoby zainteresowane mogą dokonać zapisu pobierając bilet z wydarzenia na naszym profilu na portalu facebook pod linkiem https://www.facebook.com/events/1227508227262163/  . Uczestnictwo w spotkaniu pozwoli na podjęcie właściwych działań dla przedsiębiorców, którzy chcą skorzystać ze środków unijnych w Nowej Perspektywie.

 

Zachęcam do kontaktu. Chętnie omówimy z Państwem pomysł na realizację przedsięwzięcia w ramach wyżej opisanego programu oraz przedstawimy swoją ofertę.

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel. 81 311 76 01, tel. kom. 517 575 585