1. Czego dotyczy nabór?
Głównym celem Działania 3.2.2 Internacjonalizacja przedsiębiorstw poprzez wzrost eksportu towarów i usług jest wsparcie udziału MŚP w szczególności w imprezach targowo-wystawienniczych zagranicznych lub krajowych o charakterze międzynarodowym, misjach gospodarczych, wizytach studyjnych, wyszukiwaniu i doborze partnerów biznesowych na rynku docelowym.
2. Kto może ubiegać się o wsparcie?
Mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa
3. Ile środków można pozyskać?
Budżet to 30 716 000,00 PLN
- Maksymalny poziom dofinansowania wydatków kw. 50%
- Minimalny wkład własny 50%
- Minimalna wartość dofinansowania projektu wynosi 50 000 PLN.
- Maksymalna wartość dofinansowania projektu wynosi:
- 400 000 PLN gdy beneficjentem jest jedno przedsiębiorstwo;
- 350 000 PLN dla każdego partnera (łącznie maksymalnie 1 050 000 PLN), gdy przedsiębiorca występuje w formule partnerstwa z innymi przedsiębiorcami (maksymalnie 3 podmioty).
4. Jakie projekty można realizować?
- Wsparciem zostaną objęte projekty polegające na internacjonalizacji przedsiębiorstw poprzez wdrożenie nowego modelu biznesowego.
- Interwencja skierowana zostanie do przedsiębiorców w zakresie wzrostu ich internacjonalizacji, poprzez udział m.in. w misjach gospodarczych, krajowych i międzynarodowych imprezach targowo-wystawienniczych, czy też w ramach wizyt studyjnych
5. Jakie wydatki można finansować?
- opracowanie Strategii biznesowej w zakresie umiędzynarodowienia działalności przedsiębiorstwa, (maksymalnie 30% kosztów kwalifikowalnych, lecz nie więcej niż 50 000 zł) w szczególności:
- zakup usług związanych z opracowaniem dokumentu;
- wynagrodzenie pracowników bezpośrednio zaangażowanych w przygotowanie dokumentu, jedynie w przypadku opracowania Strategii biznesowej w zakresie umiędzynarodowienia działalności przedsiębiorstwa samodzielnie przez wnioskodawcę.
- realizacja strategii biznesowej w zakresie umiędzynarodowienia działalności przedsiębiorstwa, w szczególności:
- kampanie promocyjne w kraju i za granicą, koszty, udziału w targach / imprezie wystawienniczej / misji gospodarczej, w szczególności:
- koszty wynajmu powierzchni wystawienniczej i sprzętu,
- koszty zaprojektowania i zabudowy stoiska wystawowego / ekspozycji;
- koszty organizacji i obsługi (np. oprawa multimedialna, montaż, demontaż, transport stoiska, sprzątanie, podłączenie energii);
- koszty zaprojektowania, przygotowania/produkcji i emisji materiałów promocyjnych, koszty reklamy;
- wpis do katalogu targowego, opłata rejestracyjna;
- koszty wstępu na teren wystaw i targów;
- koszty tłumaczeń (do 10% kosztów kwalifikowalnych projektu);
- koszty wynajmu nośników informacyjno-reklamowych (m.in. tablic, billboardów) związanych z kampanią promocyjną;
- koszty transportu eksponatów (wraz z ubezpieczeniem i odprawą celną);
- koszty transportu i zakwaterowania uczestników misji i targów (maksymalnie 3 osoby, w okresie dwóch dni przed i jednego dnia po imprezie wystawienniczej, bez kosztów wyżywienia, koszt śniadania wliczonego w usługę noclegu może być kosztem kwalifikowalnym);
- koszty transportu (eksponatów, uczestników misji i targów) oraz zakwaterowania nie mogą przekroczyć 25% kosztów kwalifikowalnych projektu kosztów śniadania wliczonego w usługę noclegu;
- opłaty związane z pozyskaniem wiz oraz obowiązkowych ubezpieczeń dla osób uczestniczących w targach.
- koszty uzyskania niezbędnych dokumentów, uprawniających do wprowadzenia towarów lub usług na wybrane rynki docelowe, w szczególności:
- koszt pozyskania niezbędnych certyfikatów, atestów, świadectw, w tym zakup usług doradczych, badań certyfikacyjnych oraz koszt wydania certyfikatów, atestów, świadectw;
- koszty zakupu usług prawnych związanych z wprowadzeniem towarów lub usług na wybrane rynki docelowe.
- elementy uzupełniające (maksymalnie 30% kosztów kwalifikowalnych projektu), tj.:
- koszty zakupu baz danych oraz oprogramowania, wraz z jego konfiguracją;
- wydatki na stworzenie infrastruktury opartej o rozwiązania TIK w obszarze handlu elektronicznego;
- koszt usług informatycznych, pozostających w bezpośrednim związku z celami realizacji projektu.
- wydatki związane z działaniami informacyjno-promocyjnymi wynikającymi z umowy o dofinansowanie dotyczące promocji środków unijnych do 2% wydatków kwalifikowalnych dla projektów o wartości poniżej 500 000 PLN wydatków kwalifikowalnych lub 1% dla projektów o wartości wydatków kwalifikowalnych powyżej 500 000 PLN.
- kampanie promocyjne w kraju i za granicą, koszty, udziału w targach / imprezie wystawienniczej / misji gospodarczej, w szczególności:
6. Do kiedy można składać wnioski?
Od dnia 30.06.2016 r. do dnia 31.08.2016 r.
7. Jakie kryteria trzeba spełniać?
- Zgodność dokumentacji środowiskowej z obowiązującymi przepisami krajowymi i unijnymi w zakresie ochrony środowiska
- Projekt oparty jest na Strategii biznesowej w zakresie umiędzynarodowienia działalności przedsiębiorstwa, identyfikującej adekwatne działania mające na celu skuteczną i efektywną internacjonalizację przedsiębiorstwa
- Projekt zakłada podpisanie, co najmniej 1 zagranicznego kontraktu handlowego.
- Projekt przewiduje wsparcie działalności eksportowej. - Wsparcie działalności importowej może być jedynie elementem projektu.
- Wnioskodawca przed dniem złożenia wniosku zamknął przynajmniej jeden rok obrotowy trwający przynajmniej 12 miesięcy zakończony dodatnim wynikiem finansowym.
Kryteria punktowe
- Kryterium promuje projekty realizowane przez mikro i małe przedsiębiorstwa – 3pkt, a następnie przez średnie przedsiębiorstwa 1pkt
- Zwiększenie efektywności przedsiębiorstwa – liczba podpisanych kontraktów max. 4 pkt
- Kryterium promuje Wnioskodawców ponoszących nakłady na B+R – 1pkt
- Zgodność projektu z inteligentną specjalizacją Mazowsza - min. Jedną – 4pkt
- Strategia biznesowa w zakresie internacjonalizacji (i w ślad za nią projekt) zawiera rzetelne, pogłębione analizy i adekwatne wnioski dot. Rynków docelowych, pozycji konkurencji, warunków wejścia na rynek
- Kryterium promuje projekty, w których pomniejszono dofinansowanie poprzez zaangażowanie wkładu własnego Wnioskodawcy.
- powyżej 10 % – 10 pkt;
- powyżej 5 % do 10 % – 5 pkt;
- od 2 % do 5 % – 2 pkt.
- Prawna siedziba na terenie województwa mazowieckiego – 15pkt
- Wnioskodawca posiada co najmniej dwa produkty (wyroby lub usługi), które mogą być przedmiotem sprzedaży zagranicznej
- Wnioskodawca :
posiada członkostwo w przynajmniej jednej organizacji lub stowarzyszeniu branżowym, lub klastrze, lub izbie gospodarczej,
lub
posiada co najmniej jeden międzynarodowy kontrakt handlowy, który może mieć wpływ na skuteczność usług (w ujęciu branżowym i geograficznym) adekwatnych do oferty handlowej wnioskodawcy.
- Kryterium promuje projekty przedsiębiorstw, których prawna siedziba zlokalizowana jest poza terytorium ZIT WOF
- Rzeczowe zakończenie realizacji projektu planowane jest przed dniem 30 czerwca 2018
8. Pozostałe informacje:
- Okres realizacji projektu nie może przekroczyć 31 grudnia 2018 r.
- Przewiduje się wsparcie od etapu koncepcyjnego, przez implementacje pomysłu na internacjonalizację działalności i podjęcia międzynarodowej współpracy gospodarczej
OFERUJEMY:
W oparciu doświadczenie wynikające realizowanych od 2009 roku projektów, oferujemy Państwu kompleksową obsługę projektu – od tworzenie jego założeń i budowy koncepcji, doradztwo przy opracowaniu dokumentacji aplikacyjnej, aż po doradztwo w realizacji i rozliczeniu działań projektu.
Dzięki współpracy z nami mogą Państwo liczyć na dostęp do eksperckiej wiedzy oraz doświadczeń wyniesionych z wielu przygotowanych i zrealizowanych projektów, dzięki temu znacznie zwiększy się Państwa szansa na sukces (pozyskanie dotacji i bezproblemową realizację projektu). Dodatkowo oszczędzą Państwo czas na poznawanie dokumentów i ich wypełnianiu. Zlecając to zadanie specjalistom, minimalizujecie Państwo ryzyko błędu.
Chcielibyśmy również zaprosić Państwa na organizowane przez nas BEZPŁATNE szkolenie, które odbędzie się 4 sierpnia o godz. 18:00. Tematem przewodnim konferencji są FUNDUSZE UNIJNE DLA PRZEDSIĘBIORCÓW Z WOJ. LUBELSKIEGO W SZCZEGÓLNOŚCI DZIAŁANIE 3.7 WZROST KONKURENCYJNOŚCI MŚP. Osoby zainteresowane mogą dokonać zapisu pobierając bilet z wydarzenia na naszym profilu na portalu facebook pod linkiem https://www.facebook.com/events/1227508227262163/ . Uczestnictwo w spotkaniu pozwoli na podjęcie właściwych działań dla przedsiębiorców, którzy chcą skorzystać ze środków unijnych w Nowej Perspektywie.
Zachęcam do kontaktu. Chętnie omówimy z Państwem pomysł na realizację przedsięwzięcia w ramach wyżej opisanego programu oraz przedstawimy swoją ofertę.
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel. 81 311 76 01, tel. kom. 517 575 585